لوله گازی چیست؟

تبلیغات

نویسندگان

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

    ویکی پلیمر
    من هستی هستم، دانشجوی پلیمر، برعکس اغلب دانشجوها که خیلی به رشته دانشگاهیشون علاقه ندارن من همیشه عاشق این حوزه بودم و از خوندن و نوشتن تو این زمینه لذت میبرم. تو ویکی پلیمر، مقالات و موضوعات مرتبط با پلیمر رو قرار میدم، با هم یاد میگیریم و با هم رشد میکنیم.

امکانات جانبی

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 72
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 1

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 14
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 5
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 1
    آي پي امروز آي پي امروز : 5
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 2
    بازدید هفته بازدید هفته : 124
    بازدید ماه بازدید ماه : 124
    بازدید سال بازدید سال : 788
    بازدید کلی بازدید کلی : 2278

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.191.5.239
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

تبادل لینک

    تبادل لینک هوشمند

    برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان ویکی پلیمر و آدرس wikipolymer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






خبرنامه

    براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

لوله گازی چیست؟


علاوه بر شبکه انتقال گاز که در شهرها و روستاها برای رساندن گاز تولیدی در کشور به ساختمان‌های مختلف طراحی و اجرا می‌شوند، بسیاری از خطوط لوله‌کشی گاز نیز در داخل مجموعه‌های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی احداث می‌شوند. بسیاری از کشورها برای خطوط گازرسانی شهری و روستایی از لوله پلی اتیلن استفاده می‌کنند.

لوله‌های گاز، که به طور عمده با فولاد ساخته می‌شوند، به صورت گالوانیزه در دسترس قرار می‌گیرند. این لوله‌ها به دو صورت روکار و توکار برای انجام گازرسانی نصب می‌شوند. یکی از مهم‌ترین مباحث مربوط به صنایع ساختمان‌سازی، لوله‌کشی و شهرسازی  انتقال گاز از ایستگاه‌های فشار گاز به مصرف کنندگان است.
مصرف‌کنندگان گاز شامل آپارتمان‌های مسکونی، ورزشگاه‌ها، اداری و تجاری، منازل، کارگاه‌های کوچک و صنایع بزرگ است که گاز را به وسیله انشعاب‌‌هایی از لوله با سایز مشخص میگیرد، گاز درون لوله توسط ایستگاه‌های فشار گاز از منابع اصلی تامین گاز، تغذیه شده و گاز را با فشار کاری مورد نیاز دریافت می‌کند.

مزایای استفاده از لوله گاز

استفاده از این لوله ها در مقایسه با سایر انواع دارای مزایایی است که در ادامه به آنها میپردازیممقاومت بالا در برابر خوردگی، به این دلیل که این لوله ها برای عبور سیالات شیمایی همچون گاز استفاده میشوند. به همین دلیل لازم است که مقاومت بالایی در برابر این مواد داشته باشند.
امکان نصب ساده، این لوله ها را میتوان به سادگی با استفاده از جوشکاری به هم متصل کرده و از آنجایی که لوله ها از نظر استحکام و کارایی پیش استفاده تست میشوند، نگرانی از بایت بروز مشکل پس از اینکار وجود نخواهد داشت.
عمر مفید زیاد، همانطور که گفتیم این محصولات برای استفاده در کاربردهای انتقال گاز شهری مورد استفاده قرار میگیرند، این به این معنی است که باید تا زمان استفاده از محل قابل استفاده باشند، معمولا بسته به برند تولید کننده، عمر مفید لوله های گازی 50 تا 100 است.

ابعاد و سایز لوله گازی

لوله های گازی همان طور که اشاره گردید در دو نوع معمولی و API تولید و عرضه می گردند و بالطبع ساز بندی این لوله ها نیز بسته به نوع استاندارد لوله های گازی می تواند متغایر باشد.

به این صورت که لوله های گازی از نوع معمولی در سایزهای ۱/۲ الی ۶ اینچ و لوله های API  گازی از سایز ۱/۲ اینچ الی ۴ اینچ تولید و عرضه می گردند کلیه لوله ها در ابعاد ۶ متری ارائه می گردند و سرتاسر لوله استانداردهای مربوط به لوله به صورت شابلون که معمولا به رنگ زرد می باشد نوشته شده و از این رو لوله های معمولی و لوله های گاز یکدیگر متمایز هستند.




تاریخ ارسال پست: پنج شنبه 29 مهر 1400 ساعت: 1:48
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: